ikkas

Sova ensam och dagens planer...

Publicerad 2009-01-25 11:10:33 i Bla Bla Bla...,

Gårdagen var lugn och skön! Dammsög lite när jag väl orkade det, vid femton-tiden. Tvättade mellan sexton och tjugoett, hade bara två maskiner så var inte speciellt ansträngande alls. Gjorde mig lite lax i ugnen som jag njöt av med lite sallad och en knäckemacka. Mums! Godis och lite chips blev det i går till en film, jag var så himla sugen! Men nu blir det inget förrän möjligen nästa lördag eller fredag.

Det var väldigt tomt i går på kvällen. Jag satt mest och grejade med datorn och såg på film, saknade min Pälskling en del faktiskt. Vi har ju inte hunnit att ses så mycket alls denna vecka. Trist att gå och lägga sig själv, kallt, tyst och väldigt tomt i sängen. Det är det värsta när han jobbar sent eller är borta på nåt bus. Jag drar alltid på själva läggdags-tiden, går och lägger mig mycket senare än vad jag tänkt mig när Pälskling inte är hemma. I går blev det strax efter två, ställde då väckarklockan på kvart över nio men glömde sätta i gång den och vaknade halv elva i stället. Har bara hunnit äta lite frukost än så länge, ska ta mig en dusch, hitta kläder, volyma håret och få mitt ansikte att se något piggare ut än vad det gör nu. Så snart Pälskling kommer hem ska vi ju åka ut till hans kusin på Grötö. Älskar den ön förresten, det är så vackert där ute - familjen vi ska till har havsutsikt åt alla fyra sidor på huset, vilket är en dröm för mig som älskar havet. Det är ett oerhört lugn på ön dessutom, inte så många människor, inga bilar, vacker natur, ett par får och härliga vågljud. Det enda jag inte avundas är blåsten som blir när man är så nära havet en vindig dag, den är isande kall och känns ända in i benmärgen! Fast tror jag skulle stå ut med den med tanke på allt jag älskar med ön....

Nu ska jag ta och sätta lite fart här, in i duschen till att börja med. Sedan ska jag krypa in i min nytvättade, härliga morgonrock! Det är ledighetskänsla om något - passar fint en söndag med andra ord! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela