ikkas

"Slappislördag" - big time!

Publicerad 2009-01-31 21:15:10 i Bla Bla Bla...,

Det enda energiska och mindre "slappiga" jag gjort i dag skedde för ungefär elva-tretton timmar sedan. Jag tog mig upp vid åtta, gick med Pälskling ned i källaren med vår tvätt. Sedan blev det frukost för mig och en tur bort till gymmet, spinning klockan tio gällde för mig, fjärde gången gillt denna vecka. Mådde dock inte helt bra i morse, lite orolig mage. Pälskling var snäll och hämtade mig efter spinning-passet eftersom jag då kände mig rätt kass ett tag. Så fort jag duschat piggnade jag dock till. Har sovit mellan sex-sju timmar de senaste veckorna, är van vid åtta-nio timmar - tror att det är en bidragande orsak till att jag var himlans trött i morse och till en lite oroligare mage och smått illamående. Om man kombinerar detta med relativt nya matrutiner, anpassade till de som är på jobbet, och en hel del träning så kan det nog inte bli så mycket bättre. Är i en invänjningsperiod just nu känns det som. En sådan som leder till ett mer energiskt liv hoppas jag...

Under dagen har jag dock inte varit särskilt energisk, Pälskling fixade tvätten - gullig som han är, jag låg och tittade på två avsnitt av "Dexter", käkade lite godisrester från gårdagen. Hade pratat lite med bästa killkompisen om att eventuellt ses i dag, men så blev det inte, jag fortsatte grisa i sängen mera i min morgonrock. Vi beställde thai-mat som Pälskling hämtade hem åt oss, jag grisade vidare framför datorn, liggandes i sängen. Rastlös och smått uttråkad, vrålhungrig var stadiet då. Förflyttade mig ut i soffan när Pälskling kom hem, åt mat ihop, tittade på TV. Fastnade framför en film. Jag blev i behov av frisk luft och glass, tog en promenad till torget, Pälskling sov sött på soffan (det gör han ännu). Inhandlade glass och lite micropopcorn. Just det, passade på att städa köket från disk innan jag stillade något av behoven, hade sönder ett glas på köpet, slängde sopor på väg ut. Lite nytta gjord åtminstone, bortsett från det trasiga glaset. Stillat mitt glassbehov och fått i mig lite härlig vinterluft.  Nu tänkte jag titta i genom vårt filmgalleri, se om där finns någon spännande att se. Har varit biosugen hela eftermiddagen, men det var inte Pälskling. Blev slappt framför TV:n i stället. Jag vill fortfarande se någon film, får se vad jag kan få fram här hemma.

Kan nog kortfattat säga att dagen varit en riktig "slappislördag". Tur att jag åtminstone tränat...

Gårdagen spenderades med Poffas + hennes twinz, Pälskling och två vänner till Poffas. Vi åt tacos och tjattrade, var hemma runt tjugotvå, lång dag för mig ju eftersom jag var uppe vid sex. Veckan har för övrigt varit kanon, är dock betydligt tröttare denna vecka än veckan innan. Varit hemma relativt sent alla dagar, onsdag var det möte och jag "hängde" med yngsta syrran efter mötet, hemma strax före tjugotre eftersom Pälskling hämtade mig efter ett möte som drog ut något jävligt på tiden. Tränade på måndag efter att ha slutat jobbet runt arton-tiden vilket gjorde att jag var hemma först runt tjugo. Tisdag tränade jag med, var hemma runt nitton. Torsdag ägnade jag också åt träning, hemma en sväng och åt middag, kom hem vid tjugo efter träningen. Fullt ös med andra ord. I morgon är det kalas för min goa killkusin som fyller sju i nästa vecka, tredje februari. En big time "slappislördag" var kanske vad jag var i störst behov av med andra ord...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela