ikkas

Första tiden som tjugofyraåring...

Publicerad 2009-02-23 12:19:00 i Bla Bla Bla...,

Min helg var lugn och mysig. Väldigt skönt eftersom jag varit rätt hängig och småsjuk sedan i torsdags.
Åkte upp till familjen i lördags med Pälskling, tittade på TV, åt middag och snackade en massa - en lugn eftermiddag och kväll. Pälskling åkte hemåt redan vid sjutton-tiden, sedan var det bara jag, K och D. Vi kollade på Melodifestivalen och fortsatte kvällen lugnt och skönt.

Gårdagen gick i samma tecken, jag var än mer hängig då så det var extra gött att dagen då var lugn. Låg mest i en fåtölj och blev grattad där med en flaska rosévin, ett vackert kort och ett "presentkort" på en ansiktsbehandling eller dylikt på Hudfixarna i Kungälv. Underbart!
Tog ett bad i jacuzzin hemma hos familjen i går också förresten, fick med en drink och badrummet var upplyst med massor av levande ljus. Låg där i badet och läste i min pocketbok. Hur mysigt som helst!
Kände mig lite piggare ett tag efter det åtminstone. Jag och K hjälptes åt att göra en tårta med jordgubbssylt, björnbär, chokladpudding och grädde. Den blev hur god som helst! K lagade god stek och så till middag.
Lite senare  kom syster. Bror C ringde och sa att han var på väg från Oslo och hem eftersom han har tandläkartid i dag (har kvar sin tandläkare här i Sverige). Så till middag blev vi ett lite större gäng. Till tårtan hade även min kära syster C och hennes kille Ch hunnit hem. Mysigt, mysigt! Fast jag var så trött och hängig då så att jag längtade något grymt efter min säng ett tag där. Blev en halvsen kväll, jag och Ch som bor rätt nära mig tog bussen hem runt tjugotre. Kom i säng lite efter midnatt, vaknade och var ännu mer hängig och dålig i dag. Kände det på mig i går under dagen att denna dag skulle bli sådan här. Så i dag är jag hemma och trivs bäst under mitt täcke. Är uppe en stund nu - främst för att försöka få ihop något att äta. Kanske sätter Pälskling på det, han är ledig i dag och kan gärna få göra en frukost/lunch åt mig...

Det var hur många personer som helst som sms:ade, ringde och/eller skrev gratulationer till mig över internet under gårdagen. Helt galet! Men väldigt kul! Tack alla som tänkte på mig i går! Det värmer...

Har haft en fin helg och en mysig start på mitt tjugofjärde år i alla fall, trots att jag är hängig och sjuk.
Firade in det med personer jag älskar, kan ju inte bli bättre än så - eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela