ikkas

En sen och lite tuff start på denna vecka...

Publicerad 2009-02-26 22:37:00 i Bla Bla Bla...,

Jag har för övrigt, utöver att tjuvlyssna på bussen, legat hemma i min säng veckan lång ända tills i dag. Tji fick jag som trodde att jag skulle vara på benen tills måndagmorgon efter en lugn helg. Har haft en supertråkig vecka i sängen med feber, ont i halsen, varit helt matt i kroppen och helst velat försvinna till något varmt ställe tills alla vintersjukor är över för denna gång. Men i dag kom jag på benen och tog mig till jobbet. Hade svårt att somna i går, mår alltid sämre om kvällarna. Att komma upp tidigt var inga problem, har varit vaken runt sju alla dagar (med i går som undantag) hela veckan och stirrat på Dexter från datorn, glott i taket, läst lite, kollat datorn och annat som man tröttnar på efter någon dag. Det var alltså sjukt skönt att få komma i väg och göra något i dag, kände mig laddad för det även i fall jag fortfarande är mer än matt i kroppen och känner mig helt vek. Dessutom ösregnade det i morse, föga roligt att tagga sig för att gå upp och ut i det skitvädret som var. Jag gjorde det i alla fall och har hållit i gång hela dagen lång, känns bra, jag är så okej som man kan vara efter någon veckas mindre skönt mående. Vek, klen och matt - men inte någon feber sedan i tisdags och halsen är tämligen bra. Den har kliat mer än vad den gjort ont, kliar lite ännu men inte ens hälften så mycket mot vad den gjorde i tisdags. I morgon går jag nog att helt friskförklara. Tränade i eftermiddags, spinning, för första gången denna vecka. Kändes skönt att äntligen komma dit och få röra på sig litegrann. Har inte varit på gymmet sedan förra fredagen, kände mig helt rastlös bara för den sakens skull. Men det var tungt som fan i dag och jag har mått lite småilla hela kvällen efter träningen, segt att komma i gång efter sjukdom helt klart. Kanske att jag var lite snabbt på det hela men det var så himla skönt att ändå komma dit och köra igen. Jag ska på det i morrn igen. Har även shoppat lite i dag, blev lite kläder till S:s bebbe, vi ska upp till dem på söndag och träffa bebben för första gången. H med familj ska också upp en sväng där på dagen. Riktigt mysigt! Var jättelängesen vi var hemma hos S, innan sommaren typ.
Så jobb, shopping, träning - mer gjort i dag än vad jag gjort resterande delen av den gångna veckan. Skönt men jag känner mig bra trött nu också. Dags att krypa ned och ladda för morgondagen som ser ungefär likadan ut - jobba, träna och handla lite påfyllning till kylskåpet (tråkigare än att handla babykläder)....

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela