ikkas

Något gammalt, något nytt och något lånat?

Publicerad 2009-04-14 22:05:17 i Listor,

Nåja, det är en lista jag pratar om. Jag har lånat den från http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.8702243#lasKommentarer som i sin tur lånat den av någon annan. Det här med listor är ju inget nytt för bloggare att använda sig av, utan snarare något relativt gammalt. Det nya i listan är mina svar på frågorna.


Besvara dessa frågor enbart med låttitlarna från en och samma artist. Undvik att upprepa en låttitel.


Tina Turner är den artist jag valt.


Är du kvinna eller man?: Girls
Beskriv dig själv: One of the living
Vad tycker du om dig själv?: Two people
Beskriv var du bor för tillfället: I might have been queen
Om du kunde åka någonstans, var skulle du åka? River deep mountain high
Favoritfärdmedel: Rolling down the river (fast fan, har kommit på - nån vecka i efterhand att titeln på den låten är "Proud Mary" som jag redan använt men hittar inget bättre ju)
Din bästa vän är: Simply the best
Din favoritfärg är: Typical male (jag syftar på den färg som åtminstone på baby-nivå ses som typiskt manlig - blå)
Hur är vädret?: Afterglow
Favorittid på dagen: Why must we wait until tonight
Om ditt liv var en tv-serie vad skulle den då heta?: Dancing in my dreams
Vad är livet för dig?: Whole lotta love
Det bästa rådet du kan ge? Paradise is here
Om du fick byta namn, vad skulle du heta då?: Proud Mary
Favoritmat: Addicted to love
Dagens tanke: I want to take you higher
Hur skulle du vilja dö?: Open arms
Din själs nuvarande tillstånd: Something beautiful remains
Felen du kan leva med: It´s gonna work out fine
Ditt motto: What you get is what you see

 

Det var inte helt lätt kan jag berätta, men det var ett bra sätt att fördriva tiden på. I morgon kanske jag tar mig an samma lista med en annan favorit - Elvis. Det var honom jag först tänkte på när jag såg den här listan, men så tyckte jag det var lämpligt och kul att ladda inför Tina Turners konsert i kväll i stället eftersom jag och Pälskling ska gå på den på söndag. =P

Kommentarer

Postat av: Nathalie

Publicerad 2009-04-15 08:57:38

Tack för din kommentar :) Ja skillnaden mellan "vanliga" och ekoägg är inte så stor. Jag köper dock ekoägg ifrån ett litet samhälle som har en del ägg ute i butikerna här. Jag tror att de har de mycket bättre då deras ägg bara är på begränsade butiker. Men jag har tänkt att åka dit och kolla hur hönsen verkligen har de och om de stämmer med mig bild. Absolut allra bästa är ju att själv ha höns. Eller inte äta det alls. Har funderat på att ha det i framtiden :) Och ha så att de kan gå runt på gården .. ha en bra dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela