ikkas

Rätt tight schema de kommande en-två veckorna...

Publicerad 2008-09-23 22:26:00 i Bla Bla Bla...,

Jag känner att jag inte riktigt vet vad jag ska göra för att orka med allt som ska göras den närmsta tiden. Hade behövt inhalera druvsocker eller något...
Har just påbörjat min VFU-tid i min nya grupp med sexåringar - en underbar, glad skara med barn! Jag har turen att oftast möta sådana skaror med barn verkar det som...
Mina dagar från klockan åtta-två spenderar jag med dessa ljuvliga underverk från och med nu tills den tjugoförsta oktober. Tar mig sammanlagt två timmar i restid varje dag, dit- och hemvägen sammanslaget. Ofast är det helt och hållet värt den tid det tar, men i samband med möten, intervjuer och dylikt på eftermiddagarna blir det jobbigt att hinna allting...

I morgon (onsdag) ska jag göra något väldigt trevligt - träffa ett par tjejkompisar vid halv fem. Vi ska ta en fika och snacka en massa. Vet inte hur jag tänkt mig att hinna hem och dumpa av väskan samt äta något men det får bli vad det blir med den saken..

Varje torsdag
har jag familjeterapi vid fem på eftermiddagen med systrarna, hinner hem, fixa något snabbt att äta (hoppas jag hinna) och sätta mig på en buss till stan. Nästa vecka ska jag dessutom ha även onsdagen från kvart över tre till kvart över fyra med terapi. En liten specialomgång med mig, mamma och terapeuten. Hinner alltså inte hem emellan VFU och den träffen...

Lördag denna veckan ska jag på kalas, den dagen går bort till det...

På måndag i nästa vecka har jag en jobbintervju för en förskollärartjänst jag sökt inom Partille kommun. En av två tjänster som är de jag helst vill ha av alla jobb jag sökt. Känns underbart spännande! Ska vara där kvart över tre så får åka direkt från min VFU och till intervjun. Blir att packa ned lite smink, deo och grejer i väskan den dagen - kanske även ett ombyte eftersom det är skogsdag på min VFU-plats den dagen. Rimmar lagom bra det hela men det ska nog bli finemang!

På tisdag i nästa vecka är det personalmöte från halv fem tills jag-vet-inte-när på min VFU-plats. Med andra ord struntar jag i att åka hem innan dess. Blir en lååång dag. Får ta med mig en middagslåda att äta under eftermiddagen den dagen.

På onsdag i kommande vecka har jag utöver den extra terapin med mamma även en jobbintervju i Majorna. Börjar där vid fem, så ska alltså direkt från VFU:n till terapin och direkt från terapin till intervjun. Stressig dag men det får det vara värt! Den tjänsten i Majorna är nämligen den andra av de två tjänster jag helst vill ha utav de jag sökt. Lucky me som blivit kontaktad av båda förskolorna!

Utöver ovanstående inplanerade saker så ska jag även hinna med att påbörja en rapport á la fem sidor om mitt utvecklingsarbete jag ska arbeta med under min VFU genom observationer jag gör, "lektioner" som hålls i av mig eller annan pedagog. Jag ska hinna leta material till denna rapport, till mina "lektioner" och dessutom planera in dessa väl. Ska hålla i en "lektion" med barnen i morgon. Letade rätt på en bok på biblioteket i går, (spenderade en timma på Partille bibliotek i går på eftermiddagen), som jag tänker läsa för dem i morgon och diskutera utifrån. Den slutar med en fråga som jag tänkt be barnen att försöka svara på/som vi kan resonera kring. Inte hunnit förbereda något större till denna vecka, men tror att det blir en bra uppvärmning inför kommande "lektioner" jag tänkt hålla i under mina veckor hos dem.  Jag känner ju inte gruppen så väl än heller så bäst att börja med en lite mer lättsam kontakt med litteraturen/sagans värld den första "lektionen"...

Men det jag ska göra först och främst nu för stunden är att gå och lägga mig. Ska sova minst sova fem kvartar i timmen i natt! Dessvärre får jag klara mig utan att ha någon att somna med både i natt och fram tills fredagkväll, så var det även i går. Pälskling arbetar nämligen från två på eftermiddagen till tolv på natten denna veckan. Gräsligt tycker jag.

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela