ikkas

Kan du älska mig?

Publicerad 2008-11-18 22:44:42 i Egen Poesi,

Bjuder på ett enda "klippande" utifrån Håkan Hellströms låt Precis som Romeo, inte min egen poesi alltså utan ett urklipp av favoriter ur en vacker låt. Bara för att den låten fått mig att le i dag och flera gånger innan. En ny favorit att söka rätt på i mp3-spelaren för min del. Läs, njut och sjung den som känner för det....


Kan du älska mig, som luffaren älskar landsvägen?

Kan du älska mig, som studenten älskar att drömma?


O kan du älska mig, som tjackpundarn älskar sin barndom?

Och kunde du älska mig, om jag föll... i tusen bitar?

Jag vill att du älskar mig, men jag vill att du lämnar mig med.

Som jorden älskar månen.

Som tågen älskar rälsen.

O som Romeo älskar Julia.

O som jag älskar dig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela