ikkas

Mys-fredag...

Publicerad 2008-05-24 13:38:37 i Bla Bla Bla...,

Jag och Pälskling åkte bort till bästa killkompisen och hans dotter vid fem i går. Grabbarna började direkt att rota efter grill i källaren och stack sedan och handlade. Jag och lill-skruttan var själva. En riktig mysunge och gladskit är hon, såvida hon hela tiden ser en. Kan inte lämna henne en sekund utan att det blir ramaskri. Men mig gjorde det inte så mycket, passade mig perfekt att få leka och gosa en massa. =)

Grabbarna köpte både grill, kött + korv och någon sopig paraffin-tändvätska. Det tog jääääätte lååång tid innan grillen kom i gång och fick rätt värme. Jag vaggade runt med lillan hos mig, hann mata henne med nappflaska ute i det gröna. Hundra år sedan jag matade en baby så, det krävs en viss teknik kom jag på efter att först ha haft henne sittandes rakt upp och ned i knät. Liggandes lite bakåt var bättre...

Blev middag på balkongen efter att killkompisen lagt lilla dottern. Riktigt mumsigt var det och mätta blev vi alla tre. Drack lite öl och snackade en massa...Höll det på en salongsberusad nivå, om inte till och med strax under det...

Lill-skruttan vaknade runt nio igen och fick mat av sin paps. Sedan somnade hon inte om. Pälskling och killkompisen körde lite Sing Star - förstår att hon inte kunde sova till det skränandet..=P
Hon fick komma upp och sitta med och gympa i mitt knä i någon timma. Sedan var det nana som gällde för henne, tog ett tag men hon slumrade sötast sedan.

Pälskling, som var helt nykter, körde i väg och hämtade killkompisens tjej strax efter elva - hon var hos en väninna och drack vin. Killkompisen hakade på. Jag passade den sovande lilla sötsaken.

Blev kvar ett tag efter att tjejen kommit hem, hon var lite "fuller" som hon själv uttryckte det. Åkte hemåt efter ett, stupade i säng. Sov länge i dag, gick upp strax före elva. Det längsta jag har sovit på ett långt tag. Men det kändes att jag underhållt en liten krabat under eftermiddagen-kvällen. Hon behövde mycket stimulans och energi utan tvekan. Men det var supermysigt! Är ju väldigt sugen på barn själv, vet att det inte blir något med det på ett tag dock, bra att åtminstone kunna låna en liten i bland...;)
Jag har träningsvärk i mina armar i dag kan jag säga. Sju kilo baby som man kånkat runt på länge känns. =P

Var en supertrevlig kväll med grabbarna, var ju inte bara med lill-skruttan, och med tjejen när hon väl kom hem...

I dag är det Eurovision Song Contest + middag hos Pälsklings mamma och man som väntar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela