ikkas

Doppad!

Publicerad 2008-05-30 19:20:00 i Bla Bla Bla...,

I dag har det varit en ljuvlig dag. Sommarvärmen håller i sig (tror inte jag skrivit om den innan men ändå), det blir bara varmare och varmare för varje dag som går. Bortåt trettio grader i solen ska det bli i helgen, tror inte det är så mycket kallare nu.
Lunchade med mina kära, före detta basgrupp på stan i dag. Satt på en uteservering och svettades. Blandade känslor - både härligt och nästan outhärdligt på samma gång. Men vi kom fram till att det var semesterkänsla om det klibbade i knävecken. Det gjorde det på mig...

Lämnade in min hemtenta i går den skulle varit inne senast den femte juni. Jag hann även klart med min slutuppgift och lämnade in den i går med, den skulle varit klar den tolfte juni. Underbar känsla! Nu är skolan över för mig. Jag har egentligen två dagar i nästa vecka, men en av dagarna är det möte med socialen som gäller angående systrarna och brist på förtroende så den dagen går bort. Den andra dagen tänkte jag faktiskt rakt av strunta i. Äldsta systern tar studenten på torsdag (femte juni), jag är ledig dagen innan dess men går egentligen i skolan måndag och tisdag. Men det blir inget med det har jag bestämt mig för. Nu går jag på lov! Punkt slut! =P

Ringde en av de före detta grannarna när jag väntade på bussen efter lunchen i dag. Jag läste en artikel i Metro om vädret i helgen och att vattnet i sjöarna kring Göteborg nu var i toppskick. Blev så badsugen och jag är en tidig badare, det är hon jag ringde också. Vi bestämde oss för att fånga dagen och dra i väg till stranden. Med oss kom hennes gubbe. Han är ingen tidig badare, han nöjde sig med att sola. Jag och hans flickvän doppade oss. Så nu var man doppad för första gången för i år. Underbart! Det var inte så kallt i vattnet ska sägas, men inte heller supervarmt. Runt arton grader kanske. Satt bra i värmen. Hoppas på fler härliga dopp de närmsta dagarna.

Summerat;

Dagens I-landsproblem:

Att något så underbart som värme även stundtals kan bli outhärdligt. Men inte fan klagar man för det, det är ju det här man väntat på i ett år nu ju...


Dagens bästa:

Lunch med ett gott gäng på stan!

Doppet i sjön!

Sommar + Värme + Sommarlov = Wonderbaaar!! =P

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela