ikkas

Bidraget vi skulle ha skickat....

Publicerad 2008-05-25 12:35:57 i Bla Bla Bla...,

http://www.youtube.com/watch?v=ggpFs6Eq05k

Det är lätt att vara efterklok. Min och majoriteten av det svenska folkets favorit var Sanna Nielsen. Varför var inte hon i Belgrad i går och sjöng för oss?
Faktum är att Charlotte Perelli inte var bra i går - det var något som inte stämde alls med rösten. Någon annan som hörde det? Det lät inte som när hon sjöng i Sverige. Hon kunde inte matcha en del av de andra (ex. Norge, Albanien, Serbien var ett par av de sångerskor som var bättre).

Ryssland var ju en katastrof, killen kan ju varken sjunga speciellt bra eller uttala korrekt på engelska. Fast han var duktigare i år än för två år sedan (Sjöng "Never let you go" då). Har hemska minnen av en speciell fras i den sången han då sjöng....*Daaaaanssss åååån brååååååkääään glaaaaaaaaas*...
*ryser och nästan kräks*...
Greklands bidrag var så enformigt och barnsligt att jag kände för att byta kanal...
Armeniens låt var en total kulturkrock, enligt mitt tycke. Varför kunde hon inte valt ett baltiskt sound eller ett västerländskt sound i stället för att göra en enda gröt av hela framförandet?
Bosnia-Herzegovinas bidrag fick poäng, det var de inte värda - inte ett endaste litet poäng...
Kroatien, Storbritannien, Tyskland är också en gäng till länder med mindre bra låtar...
Ändå får jag lov att säga att där fanns en hel del bra låtar överlag i går; Albanien, Turkiet, Finland, Danmark, Norge, Serbien, Sverige (helt okej), Rumänien (helt okej), Island - kanske var det några fler jag inte minns just nu...

Mina favoriter i går var Maria från Norge med låten "Hold on be strong", Jelena från Serbien med låten "Oro" ( vilket betyder guld har jag fått höra) och Simon från Danmark med "All night long".

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2008-05-27 16:12:00

I fredags så tog jag det bara lungt, så var vi och kolla på vernissagen. Jag tycker att det var hemskt roligt att se allt dom hade gjort, dom är så duktiga :)
I lördags så jobbade jag morgon, sen när jag slutade vid tolv var jag och svärmor och kollade på barnkläder :) På eftermiddagen kom Mikael hem, så då tog vi det lungt bara, kollade lite på tv och så !
I söndags jobbade jag ingenting, är så förkyld och har ont i halsen, men vi började köra iväg lite saker till andra lägenheten, så nu har vi bara sängen, datan, tv:n och köksbord + stolar ! Så skönt att lite saker är borta iallafall :) Skönt att jag kan lägga skolan bakom mig, betyg och sånt ät ju satta nu, så jag behöver inte tänka på det längre. Lektioner och allt har ju slutat så det blir till att greja med lägenheterna, för i helgen så flyttar vi in :)

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela