ikkas

Reflektioner i morgondiset...

Publicerad 2008-03-29 10:05:39 i Bla Bla Bla...,

Vaknade för nästan en timme sedan, känner mig ännu helt nyvaken..
Har inte lyckats äta någon frukost än, inte heller få på mig mer än myskläder..
Är helt slut, trots att jag sovit lite mer än åtta timmar...
Gäspar större än vad en anakonda gapar...
Har blivit överfallen av en grön undulat som är betydligt mer morgonpigg än vad jag är...
Pälskling ska strax gå upp och åka till jobbet, klockan ringde irriterande nu, Pälskling somnade om...
Jag har alla valmöjligheter den här dagen...
Kanske åka till min Poffas (med tvillingmagen)....
Kanske åka till min familj...
Kanske hum...nej, det var nog ovanstående jag kände för att göra om jag vill åka i väg någonstans alls...
Det är disigt och grått ute, ser inte kul ut alls...
Känns tungt, tungt från gårdagen och dagen innan dess...
Att i dag blir en bättre dag än de två föregående dagarna är ingen match, det kommer den att bli...
Funderar på frukost - är jag ens hungrig?...Lite kanske...
Dags att börja dagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela