ikkas

Död, dödare, jag?...

Publicerad 2008-06-28 19:27:28 i Bla Bla Bla...,

Japp, jag har övervunnit tröttheten. Jag är numera en väldigt död, runtvandrande, arbetande zombie. Dödare än dödast men still going strong. Eller nåt. Jag är liksom för trött för att anses vara trött, för vaken för att vara sovande. Tja, så en zombie är nog rätt beskrivning på mig. Fast jag har inte kommit till det stadiet då jag äter hjärnor än så länge. Nöjer mig med brända jordnötskakor med choklad på och en klick glass till. (Bakade såna kakor med en vårdtagare i eftermiddags, fikade på dem och lite vaniljglass strax innan jag åkte hem - dagens höjdpunkt.)

Förresten sover zombies? Det hade nämligen jag tänkt göra i kväll-natt, gärna fem kvartar i timmen...*hmmm*...
Jag är ovanlig för min art kanske...

Summerat;

Dagens I-landsproblem:

Svårdefinerat stadium jag befinner mig i...

All work, work...

Det är en ny arbetsdag redan i morgon, tidigt som skam dessutom...

Dagens bästa:

De brända jordnötskakorna med choklad på och glass till.

Jobbet är över för i dag, jag får snart sova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela