ikkas

Mini-baby...

Publicerad 2008-07-30 16:22:00 i Bla Bla Bla...,

Förresten, i fredagskväll så var jag och Pälskling hemma hos H och hennes sambo. Vi fick träffa den lilla skatten för första gången, lilla V. Hon är hur liten och söt som helst. Jag har aldrig varit så nära en sådan liten baby förut. Hon är inte mer än fyrtiotre cm lång och väger strax under två kilo. Mini-baby! Helt ofattbart liten! Men lika bedårande som liten är hon. Pigg, nöjd och nyfiken dessutom. Blev en premiärtur i barnvagnen i det fina vädret. H körde, hon var så stolt där hon gick kan jag säga. En sådan känsla det måste ha varit för henne!
Både jag och Pälskling fick nöja oss med att se men inte röra, än är immunförsvaret inte som det ska på lilla V, dumt att riskera något då. Jag hade nog inte vågat att hålla i en sådan liten varelse ändå, så det gjorde inte mig så mycket. Men den dagen då hon är lite större och mindre känslig mot baciller, då ska jag pussas och kramas på henne!
Den som väntar på något gott vet ni...

Jag och Pälskling avslutade den kvällen på en uteservering i stan, åt en sen middag. Var längesen vi gjorde något sådant så det var toppen. Jättevarmt i luften dessutom, skönt att kunna utnyttja kvällen till fullo då...

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela