ikkas

Den (så gott som) perfekta helgen...

Publicerad 2008-02-26 16:46:05 i Bla Bla Bla...,

Finns det något som kan vara helt perfekt så var den här helgen ett exempel på något som till till största del var det. Jag och Pälskling var i Falkenberg, vi bokade ett "Lovers Weekend"-paket på Elite Hotel Strandbaden för ett tag sedan för just denna helg som nu varit. Helgen började med att vi sov ut någorlunda, packade och åkte ned mot Falkenberg där vi skulle "lyxa" oss. Skönt att inte ha så lång resväg, tog bara lite mer än en timme att åka ned. Vi fick dessutom låna Pälsklings mammas och mans bil som är betydligt trevligare att åka i än vår egna bil. Väldigt skönt bara det. När vi nästan var framme vid hotellet kom Pälskling på att han glömt våra finkläder hemma, som tur var hade jag på mig kjol och han hade med sina snygga jeans så vi kunde lösa det ändå. Efter vi checkat in på hotellet och kollat in det fina rummet med champagne, fruktfat, choklad och havsutsikt så skyndade vi in till själva "city" i Falkenberg. Där köpte jag mig en snygg top och Pälskling hittade sig en skjorta, så var middagsklädseln ordnad igen.

Tillbaka på hotellet så bokade vi in oss på trerätters middag vid 19.30 sedan gick vi i väg och badade på Klitterbadet som tillhör hotellet. Vi var inte så långvariga i själva poolen, men bastade ångbastu och torrbastu desto mer. Resten av eftermiddagen spenderades i rummet med att göra oss i ordning, titta lite TV, dricka champagne och mumsa lite frukt. Sedan åkte vi ned till restaurangvåningen och fick ett bord alldeles vid ett av fönstren utåt havet - underbart! Middagen serverades till trubadur, som tyvärr gjorde ett uppehåll då en deltävling till Melodifestivalen visades på storbilds-TV. Maten var hur god som helst - kräftstjärtar med tillbehör till förrätt, kalvfilé med potatishalvor, palsternacka och kantarellsås till huvudrätt, fransk chokladtårta med lite frukt och grädde till efterrätt. Huvudrätten blir nog väldigt svår att hitta något som slår kan jag säga, Pälskling tyckte detsamma. Vi stannade kvar i restaurangen efter vi ätit, lyssnade på trubadurerna och njöt av att vara där, drog oss tillbaka till rummet först närmare 22.30. Fortsatte att fira med champagne och choklad inne på vårt rum och mös mest hela kvällen.

Det första jag gjorde på söndagsmorgonen var att dra i sär gardinerna och titta på vår vackra havsutsikt, sedan studsade jag lite i sängen så jag väckte Pälskling. Vi packade i hop våra saker och åkte ned till restaurangvåningen. En underbar frukostbuffé stod dukad på 3-4 bord, det fanns mer än väl så det räckte och blev över med mat. Direkt efter frukost så hämtade vi våra saker på rummet, dumpade det mesta i bilen och checkade ut oss sedan gick vi över till Klitterbadet bokade in oss på en tid i jacuzzin vid 12.00. Innan dess hann vi ångbasta lite och bada i den vanliga poolen - fast Pälskling valde att glassa på en solstol. Det var jättemysigt inrett runt själva jacuzzin, palmer, "tapetserad" havsutsikt och två uppvärma stensolstolar som vi låg på ett tag efter vi "bubblat" klart i jacuzzin. Sedan återstod det bara att duscha och göra sig i ordning och åka hemåt. Jag kände mig helt avslappnad i kroppen när vi åkte hemåt, som kokt spagetti ungefär. Inget ont i "hjärttrakterna" har jag haft på hela helgen, foten har jag ont i ännu men den fick vila med hiss och bad i helgen så den mår också bättre (- med lite hjälp av antiflammatorisk medicin också). Otroligt vad en skön weekend kan göra! Jag är så nöjd med hela vistelsen! Kroppen är fortfarande lite som kokt spagetti, även om måndagsmorgonen var ett bryskt uppvaknande till verkligheten då klockan ringde strax efter 6. Pälskling körde mig till min VFU-plats både fram och tillbaka igår och han lämnade mig imorse med på grund av min fot, så uppvaknandet till verkligheten har inte varit lika bryskt som det kunnat vara efter helgens mys. Den här helgen var precis vad jag behövde, tror att Pälskling tyckte likadant - hans favorit under helgen var den underbara middagen. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tyckte var bäst - men en sådan sak var ju att komma in i hotellrummet där det låg morgonrockar och tofflor som vi fick, champagne, frukt och se den vackra utsikten. Och över helgen var all denna lyx vår, min och Pälsklings, att dela allt det med honom var nog det bästa av allt. Hela helgen var bara så overklig och skön!

På söndagseftermiddagen när vi kom hem så åt vi lite lasagnerester (- vilken kontrast mot lördagens trerätters middag). Sedan hämtade vi min äldsta syrra och hennes kille och körde till Kungälv. Mamma fyllde 50 i söndags och hade kalas då. Jag var lite velig om huruvida jag ville åka till henne eller inte, men kände att jag gjorde rätt i att åka dit. Båda mina systrar med killar var också där, samt en del annan släkt - var förvånansvärt många som tagit sig till henne. Jag och systrarna kelade i och för sig mest med katten men...
Kalaset gick bra, kändes lite skumt men det funkade. Efter kalaset lämnade vi syster och kille samt bytte tillbaka till vår vanliga bil - "Pucklan". Var hemma ganska sent, Pälsklings mamma och man var pratsugna. Väl hemma kröp jag ned i pyjamasen direkt och slumrade sött kort därefter.

Den här helgen var verkligen perfekt - så nära som det nog kan bli i alla fall. Visst, vi missade finkläderna men det löste vi och visst hade jag ont i foten men det hindrade mig inte från att ändå vara glad och njuta av vår weekend. Mammas kalas hade kunnat vara en stämningssänkare, men jag fokuserade på hur bra helgen varit innan dess, på min och Pälsklings weekend, och jag gosade massa med katten så vistelsen där gick över förväntan bra också.

En weekend var alldeles lagom att "lyxa" på, personligen hade jag nog blivit rätt rastlös och velat göra något annat än att bara glassa redan efter några dagar, max ett dygn till med bara lyx hade funkat för mig. Hann ladda upp batterierna, mysa och "lyxa" - bara njuta, bli bortskämd och ha det skönt! Helt perfekt som sagt!

Summerat;

Dagens I-landsproblem:

Den onda foten och medicinen till den som gör mig väldigt trött...

Dagens bästa:

"Lovers Weekend" på Elite Hotel Strandbaden. Den lyxen kommer jag att leva på länge!

Kommentarer

Postat av: piiinkiiie

Publicerad 2008-02-27 08:27:57

Ååååh Det låter verkligen som om ni hade en toppen helg ihop! hahah gillar att du studsa i sängen för att väcka din älskling. hihihi =)

Hihihi aaa, jag har haft bättre minne, men denna tid när jag träffat nicco så får man försöka hålla ordning på minnet hos han med så jag tänker för två. hahaha! :)

PUSS
O
KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela