ikkas

F*cking yeah!!

Publicerad 2008-12-29 21:43:37 i Bla Bla Bla...,

I dag var det en alldeles vanlig måndag igen. Jag och min skrivpartner möttes upp i kafeterian i skolan, hade handledarträff vid elva så vi möttes något senare än vanligt i och för sig. Mötet med handledaren gick bra, vi fick en del att fixa med som löste sig under eftermiddagen - så gott som allt löste sig åtminstone. Vårt examensarbete är klart så långt som till småfix med språket och innehållsförteckning samt lite annat bös med hur det ska se ut. Jag ska pilla med litteraturlistan i morgon, se så att verkligen alla finns med och skriva den på rätt sätt, den är komplett till nittionio procent redan så det är inget större jobb. Som uppgift har jag även att svänga till en fin avslutning ihop med den dikt vi vill avsluta arbetet med. Min partner ska överlåta en del av mixtrandet med själva utséendet åt sin sambos mamma - hon är datorlärare. Så vi kommer arbeta hemifrån det sista med andra ord, eventuellt ses någon dag ifall vår handledare tycker det behövs. Det känns väldigt skönt. Än mer skönt känns det att vår handledare i dag meddelade att hon inte hade några som helst problem att godkänna oss inför opponeringen. Vi får lov att gå upp den sextonde januari. F*cking yeah! Underbart! Kan inte fatta att detta är så nära slutet på utbildningen!

Var hemma först vid sju-tiden nu i kväll, helt slut. När vi gick från skolan var det ett fåtal personer kvar, tre fjärdedelar av byggnaden var nedsläckt och det var svinkallt både inuti och utanför skolan. Handlade på ICA på väg hem, där var det däremot en hel del folk, varmt och ljust. Vardagen gjorde definitivt en stark comeback i dag, men får ju mer ledigt nu än vad vi väntat. Eller åtminstone mer jobb hemifrån vilket känns flexibelt och skönt. Lovely! Jag ska jobba på hårt ett par dagar så jag kan vara ledig lite till - känner att jag är i behov av det.

Nyår närmar sig, jag och Pälskling firar med bästa killkompisen och hans tjej samt lilla dottern. Blir trerätters och lite fest. Mysigt värre!

Har varit hur uttråkad och rastlös som helst de senaste två timmarna. Vet inte helt vad jag ska göra åt det, är trött mitt uppe i det hela också. Dagens I-landsproblem. Ska nog fira med att vara uppe lite sent, läsa någon bra bok eller titta på någon film. Om jag klarar att ligga still. Det spritter i kroppen på mig. Äntligen är snart det där stora läskiga ex.arbetet över och jag ska börja jobba. F*cking yeah!!

Kommentarer

Postat av: H A N N A S

Publicerad 2008-12-31 00:12:30

sv: Ja, musiken från 50-60 talet var ju råbra, och kläderna, frisyrerna, sminket, allt var ju hur snyggt som helst! Men det är inte så att jag själv direkt sminkar mig med röda läppar och eyeliner varje dag, precis som du! :)

Postat av: Josefine

Publicerad 2008-12-31 11:47:23

grattis grattis grattis!!! f*n vad gött att ni får gå upp med uppsatsen!!!



gott nytt år på er!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela