ikkas

Modell för en kväll...

Publicerad 2008-08-31 01:01:05 i Bla Bla Bla...,

Japp, nu har jag och f.d. grannen J varit i väg och modellat för en kväll. Med oss fanns även två arbetskamrater till J och hennes mamma. Det var en hel del väntande innan smink och efter smink. Men det var det värt. Mina foton var jättefina, likaså J´s mamma, de andra har jag inte sett ännu. Jag och J´s mamma delade en fotograf som hette Tim, de andra tre hade en fotograf som hette Johan. Jag är ju annars van vid att stå bakom kameran och vara själva fotografen, men i dag har jag showat i skjorta och slips (lärde mig panikartat att knyta en slipsknut i går, min första som ni så småningom kommer få se på bild här i bloggen), varit somrig och sedan lite mer cool/disco/alldaglig - nån blandning av allt det i ena outfiten. Det var kul att se hur livet lekte på andra sidan kameran. Den sidan jag i vanliga fall brukar fly från. Men för en gångs skull kan jag faktiskt ärligt säga att jag blev skitsnygg på många av bilderna, (något jag hittills aldrig förr sagt om mig själv), som togs i dag. Kom hem med hela tjugotvå stycken, hade tänkt mig på sin höjd fem-tio. Fick den ena på köpet för att jag fyllde i nio väninnors namn på en kontaklista för dem, som de kan ringa och erbjuda gratis sminkning och photoshoot. Sedan sa personen som jag gick i genom bilderna med att hon kunde bjuda mig på ytterligare en, hon tyckte inte jag skulle ta bort några fler bilder. Blir en dyr räkning kan jag säga, men det får det vara värt. Dessutom så var det inte lönt att ta bort fem-sex bilder till heller, även om jag säkert kunnat göra det då alla tjugotvå fotona jag kom hem med inte är lika supersnygga (alla är dock finare än några foton jag innan äger på mig själv), eftersom det inte hade kostat mycket mindre än vad jag nu kommer få betala för mina tjugo bilder (två utöver dem blev ju gratis).

En positiv upplevelse på "The Studio" rakt i genom som gav en "boost" till självförtroendet. Precis vad jag behövde!
Sitter här nu i min vackra sminkning som Annelii gav mig, önskar att jag kunde anställa henne här hemma när jag skulle ut på galej. För jag blev så nöjd med färger och allt, en del av det försvinner ju när man fotograferar, blev mjukare via linsen. Men stått och kikat på mig i spegeln som någon spegelapa här hemma och konstaterat att det är jävligt snyggt även utan att ses genom en kameralins. Lila i två olika nyanser över ögonen, inget glansigt ansikte, fint läppglans, ser ren och slät och fin ut. Tänk om man kunde spraya på en spray eller något som bevarade sminket för alltid. Fast det hade ju i och för sig tagit bort det roliga med att göra en sån här grej som vi gjorde i kväll...
Upplevelsen får fem toasts av fem möjliga. Kanonkul! (För att imitera Björn Gustavsson när han gör "Benjamin").

Hade velat ladda upp en bild här nu, men det tog alldeles för lång tid så jag avbröt det. Jag börjar bli väldigt trött. Det tär på krafterna att vara "pepp" framför kameran, har hållt mig vaken på andrenalinkicken som jag fick av photoshooten ett bra tag nu. Upplevelsen börjar sjunka in, tröttheten ta vid. Dags att tvätta av sminket, sova lite skönhetssömn (om jag vågar sova i sängen efter att Pälskling fäktat ned vår stora takglaslampa så den gick i bitar över hela sovrummet under byggandet i dag) och vakna till en söndag i morgon med två så gott som färdiga garderober. Två dörrar ska på, kläder hängas in, lägenheten ska städas av ordentligt. Ja, en helt, vanlig, oglamorös dag väntar i morgon. Alla dagar kan ju inte var förgyllda, då hade det inte längre varit något som var speciellt och kändes lyxigt ju. Mina fina foton från min "Askunge-kväll" består åtminstone, de kommer smaka sött en lång tid fram över...




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela