ikkas

Long time no see...

Publicerad 2008-04-28 18:32:00 i Bla Bla Bla...,

Jag har inte skrivit på ett tag nu, senast var förra måndagen. Sedan dess har jag skrivit min salstenta, det kändes helt okej. Hur skönt som helst att släppa den oavsett hur det går. Hoppas så klart på godkänt så jag slipper ta igen något. Peppar, peppar ta i trä - jag har ju klarat mig från det ännu...

Tentan skrevs förra tisdagen, sedan hade vi en lång dag i skolan dagen därpå. Torsdag-fredag var jag hemma. Kände att jag behövde ta igen mig. Har inte riktigt känt mig bra allmänt det senaste. Mailade lite viktiga mail angående yngsta systern och tog det mest lugnt.

I fredags kväll så var jag och Pälskling hos hans kusin och flickvän i Floda. Vi har inte hälsat på hemma hos dem innan sedan de flyttade dit, har setts hos släktingar, på krogen och någon enstaka gång i vår förra lägenhet samt i den lägenhet vi nu bor i. Var alltså minst sagt på tiden att vi fick till en kväll hemma hos dem. Blev där ganska länge. Hade mycket att prata om.

I lördags var vi hos min morbror med familj. Goa killkusinen hade en kompis hemma. Han blir bara större och större det lilla livet. Saknar framtänder nu - tappat dem. =)
Vi grillade på deras gård och njöt av kanonvädret som vi hade. Andra grillningen för i år är gjord alltså. Premiären för morbror med familj. En mycket trevlig dag var det!
Hann se över lite skolarbete innan vi åkte i väg, men har en del kvar att ordna med.

Pälskling har varit ledig onsdag-lördag, han kompade ut sig en av dagarna och fick en lång skön ledighet. Hans ena chef sa att det var fritt fram att kompa ut sig även på söndagen, men så var det visst inte. Pälskling fick jobba i söndags. Själv var jag hemma hela söndagen, tittade på reprisen av både Talang 2008 och Körslaget. Hann baka ett par köttfärspajer - i ett antal portionsformer. Bakade kladdkakor med, blev tre stycken. En är nästan uppmumsad av mig och Pälskling. Två är nedfrysta. Var första gången som jag bakade kladdkaka faktiskt, det gick bra, fast brände toppen något på dem - drog på lite extra värme när jag upptäckte att de inte var klara efter trettiofem minuter som de skulle varit. Inte bra gjort. Men det gick att skrapa loss och jag garnerade dem ändå med en chokladtopping.  Bra att ha de där kakorna i frysen, ska snart bjuda hem Pälsklings mamma med man och hans mormor på lite fika eftersom mormodern är en av de som ännu inte varit här hos oss i nya lyan...

För övrigt så har det hänt en del skoj även under vardagarna i förra veckan. I onsdags åt jag och Pälskling på en uteservering i Sävedalen sedan blev det lite glass på Triumfs café. Därefter en timmes promenad i Sävedalen. Senare på kvällen vandrade vi ytterligare en timme i vårt närområde - uppe bland alla fina villor. På torsdagen hade jag "syjunta" med väninnorna H och C här hemma, trevligt, trevligt! Efter att de åkt hem promenerade jag och Pälskling bland alla villorna uppe på kullarna igen. I fredags sprang jag och Pälskling på Allum i fyra timmar, letade efter doppresenter till bästa killkompisens dotter. Pälskling ska ju bli gudfar till henne, hon döps nu i maj. Letade även presenter till H:s kommande baby, hon ska ha en "babyshower" i början av juli - denna månad är den enda av de närmsta månaderna då jag och Pälskling kommer ha råd att lägga pengar på presenter så därför handlade vi sådant nu. Liksom att vi fyllde på kylskåpet och frysen - det behövdes kan jag säga...

I dag har jag kommit ut lite i "verkligheten" - är ute på min VFU-plats hos alla goa barnen! Underbart i denna sommarvärmen! Lekt "Under hökens vingar" och "Ett, två, tre rött ljus" halva dagen i solen. Skönt! I morgon ska vi ut på Valborgspromenad. Förberett vad jag ska ha i väskan lite. Vatten på kylning, frågat Pälskling om "Första-Hjälpen-Kit" och ska lägga ned ett äpple till mig själv med. Sedan är jag redo för skogspromenad med barnen. Blir en tidig dag i morgon med korv och bröd som avslutning på skolgården runt tolv-tiden senast. Kommer vandra i skogen i tre-fyra timmar. Härlligt! Hoppas det blir så fint väder som vi har i dag, med tjugo grader och sol!

Är helt slut efter dagen som varit, håller på med en tvätt nu men annars försöker jag mest hålla ögonen öppna. Det är inte lätt kan jag säga. Jag är så grymt trött i dag. Har gått upp mycket tidigare än vad jag är van vid i dag, inte druckit så mycket vatten under dagen - tog igen en del här hemma. Men det känns i kroppen alltså....

Summerat;

Dagens I-landsproblem:

Är tröttast i världen tror jag...

Dagens bästa:

Sommarvädret som nått Göteborg med omnejd.

Tentan är över!

Alla trevliga grejer den senaste veckan - promenader, "syjunta", uteservering, glass, grillning, sällskap, Pälsklings långledighet osv...

Att vara ute hos mina goa barn!!

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela