ikkas

Sista natten!

Publicerad 2007-09-28 23:35:33 i Bla Bla Bla...,

I skrivande stund så känner jag mig helt och hållet mörbultad, det finns nog ingenstans i min rygg som jag inte har ont. Vi har hållt på att flytta lite smått och gott till vår nya lägenhet de senaste dagarna, med start i onsdags eftermiddag då vi fick nycklarna till vår nya lägenhet.

I dag var vi och hämtade vår vackra matgrupp i massiv ek, samt vår underbart sköna och fina soffa med divan + lite dekorationskuddar, allt detta står på plats och väntar på oss i vår nya lägenhet. Liksom även alla vår torra matvaror, samt vanlig mat m.m. som vi flyttat dit under dagarna som varit inklusive våra två undulater som får inviga lägenheten utan oss i natt. I går köpte Pälskling sig sitt skrivbord som han fått presentkort till, det var ett helsike att få in det i bilen - men nu står det fint i hopmonterat och på plats i vårt nya vardagsrum. Vi har haft att göra det senaste! Men i morgon smäller det på riktigt, då flyttar vi från vår första lägenhet. Här har vi bott i ungefär fyra och ett halvt år nu, vår första lägenhet tillsammans - vår första lägenhet vi bott i utan föräldrar. En hyreslägenhet, en etta på ungefär 40 kvadrat med vacker utsikt och snedtak - det är en liten vindsvåning. Den är helt underbar, men det är dags att få något större, något man kan göra mer till sitt hem och något som inte är en etta. Vi har trivts ypperligt bra i det kvarter vi bor i, kommer sakna det en hel del. Men i dag när jag satt i vår nya soffa, i vårt nya vardagsrum så kände jag endast lycka. Dessutom så har vi blivit av med vår nuvarande lägenhet, vi slapp dubbelhyra - ja annars hade vi inte kunnat lyxa med soffa denna månad. (Det ska sägas att det var bra tur att vi fick någon som ville ta över vår nuvarande lägenhet så snart, för annars hade vi inte fått den soffa vi ville ha, den var en utgående produkt och vi lyckades få tag i ett butiksexemplar för 1600 kr billigare än vad den annars skulle kosta. Passade plånboken perfekt, en soffa för 6390 kr som bara är helt underbar säger man inte nej till!) Den nya lägenhetsägaren får nycklarna till vår nya lägenhet redan på söndag, efter att Pälsklings mamma och man har städat vår lägenhet - vilken lyx! (Jag har dock suttit på knä och skurat vår spis och gjort rent allt med den, tog några timmar av min dag i går...)

Allt känns så spännande, underbart och overkligt! I morgon klockan åtta så bär det av med det första lasset av saker här i från, för att aldrig mer återvända till vår söta etta. Det känns helt sjukt, men på ett bra sätt. Jag är så lycklig. Det är sista natten här jag är nu någonsin. Vi har från och med i morgon världens vackraste lägenhet, jag och Pälskling. Det enda som är mindre kul är lådhavet vi kommer ha runt oss, men det ska nog gå relativt snabbt att få ordning på! Det är ju ett nödvändigt ont när man flytta, alla lådor med saker i, vad som är skönt är ju att vi har slängt massor med skräp som vi inte behöver. Alltid skönt att gå i genom och bli av med sådant.

Nästan allt är packat, lite småsaker kvar bara, ska upp vid sex i morgon och slänga i hop det sista. Ska nog gå fint det här, trots att jag är mörbultad. Pälskling som är nyopererad och slipper att bära får ge mig massage i morgonkväll eller på söndagkväll - det är både ett löfte och ett hot.

Sista natten - suger ut det mesta ur den känslan. Det är en bra känsla. En spännande känsla. Ett nytt kapitel börjar. Ett nytt liv. En hällspis med fyra plattor och inte tre, som inte rostar igen, (vi kommer få bränd mat ända tills vi lärt oss laga mat på denna skönhet). Ett sovrum med dörr. 2,70 m i tak - inget snedtak. Nybyggt kök, aldrig använd spis, frys, kyl innan vi använder det. Nytt, fräscht, vackert, vårt. Underbar känsla! =D

Summerat;

Dagens I-landsproblem;

Trötthet.

Mörbultad och än har inte största flyttlaset gått. Wish me luck tomorrow!

Dagens bästa;

Sista natten innan nya äventyr börjar...

I morgon vid den här tiden har vi flyttat in och ska sova i vår nya lägenhet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela