ikkas

Nedstämd, utmattad och tömd...

Publicerad 2007-10-29 18:33:16 i Bla Bla Bla...,

I lördags fick jag ut lite av den energi jag hade, jag och Pälskling umgicks med vänner på kvällen, tog en fika på stan och en öl, sedan satt vi här hemma. Var riktigt sugen på att ut och dansa, eller festa lite allmänt, men blev inget med det. Slutade med mig och Pälskling i soffan, tittade på Ratatouille, halvkul film.

Förresten, lyckades skada mig i lördags, innan våra vänner dök upp för att hämta upp oss. Halkade på badrumgolvet, höll mig stående, gled med höger stortå rätt in i tröskeln till badrumsdörren. Ett stycke spräckt nagel och blodbad i halva badrummet blev resultatet. Bra jobbat. Tror inte jag lyckats spräcka någon nagel så innan, har i och för sig klämt mig så att naglar trillat av - men det var kanske tolv år sedan...

Igår så var jag och Pälskling hos min morbror med fru och son. Kul att träffa dem igen, var ett litet tag sedan nu. Lille kusinen har Pälskling som storfavorit, och jag kommer kort därefter. Fast nu börjar han bli rädd för tjejbaciller, fem och ett halvt år gammal som han är. Hjälper inte att säga att det inte finns några såna, får stjäla pussar och kramar av honom i alla fall. På Pälskling kan han sitta och slemma hur mycket som helst, slicka honom på armarna eller pussa honom tusen gången i ansiktet, men dessa tjejbaciller - de är farliga tydligen...=P

Idag har jag haft en salstenta. 9.00-14.00 var skrivningstiden. Jag satt hela den långa tiden och hann ändå inte få ordning på tentan, var så himlans mycket. Hjälpte föga att vi fick ha den ena boken med, hann ju knappt slå i den och få allt skrivet ändå. Blev hafsigt, stressat och inte helt färdigt. Mindre kul. Jag har tyckte jättemycket om den lärare vi haft under denna delkurs, han är bland de bästa lärarna jag någonsin haft. Hans föreläsningar är något jag personligen sett fram emot och jag har tack vare honom lärt mig en väldigt massa nya saker. På slutet av kursen vet jag med mig att jag inte förstod helt vad det handlade om, och jag har inte riktigt fått grepp om det ännu. Men hela kursen tentades ju av, så en del av tentan borde man ju klara tycker jag då, men känns som den delen som jag kände mig säker på var liten, känns som att jag har oddsen emot mig. Tror helt ärligt inte jag blir godkänd denna gång, har klarat mig alla gånger innan och lyckats få till det. Men nu känns det inte som det gick rätt alls. Klarar jag mig mot all förmodan så är det med väldigt liten marginal. Usch, jag känner mig helt tömd idag, yr och trött och så nedstämd över den här nedrans tentan. Fan, jag vill lyckas sätta den! Håller den sista gnuttan med hopp uppe lite, jag kan ju faktiskt ha kommit något poäng över godkänt-gränsen ju....
For me to find out later...
När jag kom hem förut så la jag mig bara på sängen och tyckte synd om mig själv en liten stund. Blev thaimat idag, åkte bort och köpte det, satt inte fel en kväll som denna.

Märks att det är vintertid nu, gud vad det snabbt blir mörkt! Tycker att man förfäras lika mycket över detta varje gång. Men en god vän tyckte att det finns många positiva saker med detta mörker också, jag håller fullständigt med henne...Tända ljus, mysa i soffan och hångla sig varm var några trevliga förslag! Kanon tycker jag! =)

...ska nog faktiskt sticka här ifrån och göra det sistnämnda, det både värmer och tar bort de jobbiga känslorna en stund.

All you need is love!...*tamtamtamtam*...

Summerat;

Dagens I-landsproblem;

Bajs-tenta! Rörde upp många sega känslor och ångest..

Dagens bästa;

Hångla!

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2007-10-30 19:46:11

Haha, va kul att du gillade mina förslag på att ljusa upp höstmörkret...=) Hångla är toppen. Om jag har tur blir det kanske lite sånt för mig ikväll oxå...;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela