ikkas

Vinnaren av Idol 2007 åkte ut i kväll...

Publicerad 2007-11-23 23:18:00 i Bla Bla Bla...,

Min rubrik sammanfattar den här kvällen, trött, slött idol-tittande. Favoriten åkte ut, den som alla verkar ha haft som favorit men som ingen röstat på just för att han var ett så himlans säkert kort. Förbannar mig själv över att jag inte själv lyfte den där jävla luren i kväll och faktiskt röstade! För det var ju hur många miljoner till med människor som kunde ha gjort det, som jag trodde skulle göra det, men allt för få ringde uppenbarligen. Så nu sitter vi här i skiten med mesen Andreas i stället - ursäkta ordvalet men inte fasen känns han som någon Idol-vinnare i alla fall. Inte som någon värdig tredje-platsare heller...Han skulle åkt före Christoffer, precis som Mattias även borde gjort. Tredjeplatsen kunde fått vara Christoffers, Amandas eller Maries. Jag anser att Daniel borde vara i final ihop med någon av de senast nämnda, för alla de fyra är värdiga topp-femmare i Idol i år. En skam är vad tävlingen utvecklats till i kväll, svenska folktets halshuggning av sig själv i nationell TV. Jippi! Grattis Sverige!

För övrigt har dagen varit bra, gjort min sista VFU-dag för denna omgång. Känns lite tråkigt, men skönt att få sova lite längre på morgonen den närmsta tiden. Ska ut på VFU vecka 50-51, precis innan jul med Lucia och allt, ska bli mysigt!

Våran undulathona har lagt två ägg förresten, ett i onsdags och ett nu under kvällen. Det sägs att det är efter andra ägget är lagt som de påbörjar ruvandet, men hon ruvar inget direkt ännu. Hoppas hon kommer i gång med detta, har ju haft en holk inne hos dem sedan i augusti, tagit så lång tid att ens få dem att häcka ju. Vill verkligen att det ska bli lite ungar på dem. Fler ägg kommer, det ser jag på henne. Har vi tur så finns här små undulatungar runt Lucia, om allt går vägen, vilket det inte helt ser ut att göra nu med ruvandet men...Håller tummarna på att hon kommer i gång med det i morgon.

I morgon ska jag och Pälskling hålla i en trerätters middag för oss och fyra vänner här hemma. Hoppas det ska bli kanon! Handlade tidigare under dagen, med alla andra galna fredagsshoppare, men kom nog lite innan den värsta klungan hungriga galningar. =)
Blir att laga en hel del mat som gäller för mig, samt småfixa lite i kök och vika tvätt, Pälsk får damma, dammsuga och tvätta golv och småröja i sin "stök-hörna" (den jag just nu sitter i och skriver, dvs. datorplatsen/skrivbordet) och putsa upp badrummet. Blir en lång dag i morgon helt klart, men tänker börja den med sovmorgon.

Summerat;

Dagens I-landsproblem:

Läs min rubrik på detta inlägg...För det är fan ett problem idag, om än ett I-landsproblem...

Undulathonan vår som inte vill ruva än - gör mig orolig!!

Dagens bästa;

Det lilla nya ägget.

Helg i morgon!

Dagen med ungarna på VFU:n - varit en trevlig dag!

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela