ikkas

Förresten!

Publicerad 2007-11-18 13:32:47 i Bla Bla Bla...,

Den där salstentan jag hade som jag var så himla ledsen, arg på mig själv och orolig över har jag fått restultat i från. Fick reda på det förra måndagen. Jag blev godkänd. Jag klarade mig med två poäng över godkänt-gränsen - en jävla tur med andra ord. Faktum är att godkänt-gränsen blev sänkt, annars hade jag legat 10,5 poäng under det som räknades som godkänt i första vevan. (60 poäng skulle det ha varit, ni kan ju själva räkna ut vad min poäng var alltså.) Men jag är lättad, känns skönt att inte ha något efter sig. Trodde ju att jag hade kört helt på denna tenta, eller mööööjligtviiis klarat mig preciiis över gränsen - det sistnämnda stämde ju bra. Jag lyckades gissa mig till mitt resultat i stor utsträckning. Läraren sa i efterhand att han lagt ribban lite högt, att vi inte haft tillräckligt med tid och att det varit så mycket vi gått i genom på så kort tid. Det stämmer, men han har ändå gjort ett bra jobb - föreläsningar och lektioner har sällan varit så roliga som med honom. Det talade jag om för honom också. Hade jag misslyckats på tentan hade jag fortfarande tyckt det, var ju det som var den största ångesten - att faktiskt misslyckas/ligga precis över gränsen i en kurs man tyckt var rolig samt haft en bra lärare. Vad är felet då liksom? Men, men inget att älta. Nu är det över och jag är godkänd, det känns underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela