ikkas

Spontan helg

Publicerad 2007-03-20 12:37:51 i Bla Bla Bla...,

Jag har långhelg, sedan i torsdags. Ringde Pälsklings pappa i Skåne för att se om vi kanske kunde få komma ned från tors-sön eller från fre-sön. Det gick bra. Så torsdagen ägnades åt varann, samt åt att få ordning lite här hemma. Fredagen fortsatte i samma spår, jag hann även bort till Allum, vårt älskade köpcenter, fick efter många turer tag i ett par schyssta vårskor. Jag gillar dem i alla fall. Och hittade mig dessutom en kanonfin klänning på Gina Tricot som jag köpte med det sista på mitt presentkort där, samt för lite av mina egna pengar. Var så nöjd när Pälskling väl hämtade mig och turen bar av åt Skåne. Var nere hos Pälsklings pappa och hans fästmö vid 17-tiden på fredagen. Åt middag i hop i deras fina salong, tillsammans med Pälsklings "plast-brorsa", (eller "surikat-bror" som han också kallas), samt hans nuvarande tjej. Väldigt trevligt.

På lördagen mekade Pälskling och hans pappa med vår tilltryckta bil, tur att de har ett garage så som det blåste den dagen. Jag och fästmön till Pälsklings pappa skrev på en dikt/sång till en av deras vänner som snart fyller 50. Vi letade även efter restauranger på eniro, skulle nämligen till Karlskrona den eftermiddagen, för att äta middag i hop på någon mysig restaurang och senare gå på konsert. På Björn Skifs närmare bestämt. Blev en kanonkväll, maten var jättegod och konserten var kanonbra! Var hemma först efter 23 någon gång, avslutade kvällen med te och köttbullemackor.

Söndagen gick fort, alldeles för fort. Pälskling och hans pappa fixade mer med vår bil, blev riktigt bra. Hann få på lite rostfärg på den till och med, ser ut som en ko eller en zebra just nu på vissa ställen, då bilen är vit och rostfärgen är svart. Men det ska Pälskling måla till i veckan.
Jag och hans pappas fästmö fick i ordning på dikten/sången i söndags, sedan åt vi middag i hop alla fyra, och efter dess bar det av hemåt. Pälskling gick på ett nytt arbetspass den kvällen, samt att hans pappa med fästmö skulle på kalas den eftermiddagen. Var lika bra att vi kom i väg runt 15-tiden som vi gjorde alltså.
När Pälskling hunnit åka i väg till arbetet kom min kusin och hennes kille över, gratulerade mig i efterskott och umgicks lite. Trevligt!

I går och i dag har jag haft läsdagar. Håller på med ett opponeringsarbete på en annan grupps projektarbete. Behöver ha lite tid till att läsa då. Skönt att vi kunde lägga upp det så som vi gjort. Ska träffa min grupp i morgon vid 10-tiden och diskutera vidare hur vi ska redovisa på fredag. Det ska nog bli bra. Känner dock att jag inte har så mycket att påpeka eller säga om det arbetet vi läser, några språkliga fel och någon mening som jag undrar över, annars är arbetet väldigt bra. Har läst det två-tre gånger nu, vet inte om jag läser det ytterligare några gånger i dag. Är på hela 30 sidor med tabeller och text. Intressant den första gången, men sedan börjar man få svårt att koncentrera sig endast åt läsningen. Därför jag sitter här just nu. Ska springa ned till tvättstugan nu, se om jag kan få tvättat en maskin i dag åtminstone.
Var i väg till Allum i går igen, upptäckte ett litet hål i den underbara klänningen jag köpt mig på väg till restaurangen i lördags, så fick lov att gå tillbaka med den. Hade den inte inne i Medium som jag behövde, valde med fruktan för att förlora den, att inte lämna tillbaka den utan få tillbaka lite pengar för hålet som var. Hittade träningsbyxor och lite annat smått och gott när jag strosade runt i affärerna. Lagade klänningen, syns inte, den har ett rätt brokigt svart-vitt mönster, som tur är.

Kom på att det snart är påsk. Känns som att denna delkursen rusat förbi, hoppas på att resten av terminen också gör det. För då är det snart sommar! Hoppas bara att jag ska hitta ett bra jobb tills dess, hittills är det nej som gällt, utom på ett telefonjobb samt något projektjobb, men önskar ju att jag hittar något annat än de två. Men i värsta fall så tar jag telefonjobbet, det är ju alltid lite pengar åtminstone. Sommaren är efterlängtad i vilket fall som helst, bara väntar på att kunna gå barfota ute på gräsmattan och vifta fritt med tårna! =P

Summerat;

Dagens (gårdagens/helgens) I-landsproblem:

Hålet i klänningen, definitiv ett I-landsrpoblem.

Dagens (gårdagens/helgens) bästa:

Hela helgen. Var underbart i Skåne.

Klänningen gick att fixa till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela