ikkas

En dikt jag skrivit förra sommaren...

Publicerad 2007-03-20 23:57:21 i Egen Poesi,

Förra sommaren skrev jag en hel del dikter, satt just och bläddrade i genom dessa. Kom att tänka speciellt mycket på en dikt. Har tänkt ge denna till den person som jag skrivit den till. Men vet inte när. Man är ju självkritisk också, vet inte om jag vill fila lite mer på den innan jag ger bort den, eller om den är bra som den är...Tåls att tänka på, alltid något att ha publicerat den här åtminstone...


Du Prinsessan, Du Gudinnan

Tillägnad; En kvinna jag beundrar, med  järnvilja och ett ovanligt stort hjärta...

 

Du fagra Prinsessa

Du glödande Gudinna

 

Tronarvingen till Drottningars Drottning

 

Glans och mer Utstrålning än alla Prinsessor

Modigare och mer Kämparglöd än alla Gudinnor

 

Envishet, Järnvilja och Glödande Passion för allt du tar dig för

Hjärtlig, Familjekär och Vännernas Vän

 

Tronarvingen till Drottningars Drottning

 

Du fagra Prinsessa

Du glödande Gudinna

 

3/8 2006


 

Kommentarer

Postat av: Delphine

Publicerad 2007-03-22 21:08:06

Hej
vad roligt att du gillar min blogg. Jag är ju ganska dålig på att uppdatera, får prestationsångest mest varje dag. Men det är väl bara att förlika sig med att man inte är någon Gombrowics, thou its hard...

vad pluggar du?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela