ikkas

22 år fyllda, den 22/2....

Publicerad 2007-02-23 22:34:36 i Bla Bla Bla...,

Ja, så häftigt var mitt födelsedatum i år. Fyllde år i torsdags, den 22/2 och blev alltså 22 år. Känner mig fortfarande som 18 år gammal dock, ibland åtminstone. När en krogvakt frågade mig hur gammal jag var bara för någon månad sedan eller två sa jag, utan att tänka mig för, att jag var 20 år gammal. Hinner inte med. Förfärligt vad tiden sedan studenten gått fort alltså. Hoppas att de närmaste 4-5 åren inte går fullt så fort, då dröjer det inte länge förrän halva livet passerat  ju. Blev i alla fall uppvaktad med sång, värmeljus, frukost, semla och ett paket på morgonen av min kärlek. Fick en jättefin mp3-spelare i present av honom - så himla nöjd blev jag! Har en hel mängd med funktioner jag måste försöka lära mig nu, har att göra med andra ord.

I övrigt i veckan har det varit projektaarbete som gällt, pluggat inför det och arbetat med mina gruppkamrater med det, haft handledning om det och ja, nästan drömt om det också. Är alldeles i starten av det nu, så många tankar som snurrar om det. Hade hemstudier i tisdags, och även i torsdags på min födelsedag. Fick pluggat, städat och fått ordning här i torsdags, skönt. Min yngsta syster kom som förstärkning och hjälpte till med middag och att hacka frukt till fruktsallad. Pälskling hämtade henne efter att hon gjort intagningsprov till en linje på Fässbergsgymnasiet. Hade hemma resten av min familj på kvällen, samt min morbror med familj. Var trevligt. Blev uppvaktad med en snygg skål av morbrodern med familj, och med en hel korg med underbara skämma-bort-sig-själv saker av min familj - så uppskattat!!!

Har varit en rätt deppig vecka allmänt, utom födelsedagen som trots allt blev riktigt bra, blev mer bortskämd med paket än väntat, och hela familjen var här - hade jag inte helt vågat hoppas på heller. Var trevligt helt enkelt. Annars så har jag ju allmänt varit nedstämd över hur man fastnar i vardagens melodi, men känns som det går så mycket upp och ned, ibland kan man ändå få till kul saker också. Men vissa dagar känns det bara så himla tragiskt, som sist när jag skrev här. Var en sådan dag då bara allt gått så snett, kändes så mycket bättre av att bara skriva ned alla arga och ledsna tankar. Skönt att ha en blogg vid sådana tillfällen.

Idag var en tidig dag, uppe innan undulaterna..;)
Somnade alldeles för sent i natt också, hade ont i min vänstra axel och kom på saker jag var tvungen att göra innan jag kunde få ro. Så blev mycket hattande upp och ned ur sängen innan jag la mig på riktigt. Pälskling arbetade natten tills idag med, tråkigt, var hans första natt av fyra. Han hade sovit mycket i natt dock, så fick gosat och pratat en del med honom idag. Var mer jag som var en slagen kvinna idag, var så trött, tung i lungorna hållt på och hostat sen i går - känner mig dock bättre nu. Är nog en blandning av att jag bråkade med dammsugaren som spottade ut allt damm och bös i dammsugaren (själva behållaren) i stället för att pricka påsen i sig själv och att jag är väldigt trött och har ett dåligt immunförsvar. Nös och hostade hela dagen efter incidenten med dammsugaren igår. Men i dag känns det som sagt mer som förkylning då va, så kurerat mig lite och hoppas på att det går över om jag får sova mina åtta timmar (minst)  i natt. Sk a därför börja tänka på refrängen redan nu, då jag vet att jag har lite saker att fixa med i morgon också, ska ha hem vänner på kvällen på lite fest - vilket jag inte vill behöva hissa vit flagg och avstå från.

Summerat;

Dagens I-landsproblem;

Trötthet och förkylning - båda på första plats.

Dagens bästa;

Det är äntligen fredagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela