ikkas

Babymys och nyårsafton!

Publicerad 2007-12-31 12:12:00 i Bla Bla Bla...,

Igår var jag och Pälskling hos våra vänner som nyligen blivit föräldrar till en liten dotter. Hade med oss en stooor, mjuk elefant (IKEA-inköpt), en babytårta av blöjor och en del kläder (svart sammetsklänning, vit långärmad tröja, svart-vitrandiga mjuka byxor, vita stumpbyxor, grön pyjamas eller mysdräkt och en haklapp som ser ut som ett isbjörnshuvud typ). Det är ju trots allt det första paret av våra vänner som får en baby, så var kul att skämma bort den lilla lite. Helt ljuvlig liten baby, så liten och söt! Hon var väldiiiigt lik sin pappa - näsa, ögon, hur hon rynkade med sin panna. Myste länge med denna lilla goding igår. Lyckades hålla henne någorlunda nöjd stor del av tiden jag höll henne. Blir alltid lika fascinerad över hur små de är, hon var exakt 10 dagar igår - lätt som en fjäder och pytteliten! Häftigt att tänka att man själv vart i den storleken som hon är, hennes födelselängd och vikt stämmer väldigt väl med mått och längd på mig när jag föddes. Jag var 1 cm kortare än henne och 160 gram lättare, men så när som så var vi jämnstora. Hon hade dock två ganska trötta föräldrar, hon håller dem sysselsatta på natten - gnäller och smågnyr och ska snutta hos mamma hela tiden tydligen. Men de var lyckliga, friska och nöjda i övrigt. Skönt det!

Kan inte fatta att det redan är nyårsafton. Det här året har rusat förbi, även om det har varit ett slitsamt år det här också, precis som året innan. Hoppas och önskar att det kommande året bär med sig många lyckliga stunder och ytterst få olyckliga stunder. Orkar inte med mer jobbigheter nu. Det är bra nu.
Bara en sådan simpel sak som att  det så kallade "jullovet" bara försvunnit känns skit, har inte hunnit samla någon ork ännu. Känner  mig inte ett dugg redo att snart återgå helt till skolan igen. Usch! Vill bara gömma mig under täcket i minst en månad till. Det skulle jag behöva efter allt som hänt det här året. Bara gömma mig och komma fram när jag kände för det igen. Gör inget om jag missar första månaden på 2008, förutom att yngsta systern då fyller år - henne kan jag krypa fram en dag för.
På tal om henne så har hon nu blivit förflyttad igen, bor på ett ungdomshem ute på en ö just nu. Hur det är tänkt med den lösningen har jag ingen aning om, bara att den inte är direkt bra. Ska ringa hennes socialsekreterare så snart hon kommer tillbaka från sin semester. Dessa jobbigheter som sagt....

I kväll ska jag vara med en av mina bästaste vänner, hjärtat H, vi ska till hennes kusin. Kommer nog bli skoj! Är inte jätteladdad för någon brakfest direkt, var i väg hos en vän som fyllde år i fredags, fick mitt festbehov avklarat då kanske...Att "roliga veckan" väljer att vara några dagar sen och starta just i dag är väl ytterligare en faktor som inte gör den här dagen till den roligaste heller kanske...*jädra skit*...
Men jag ska skämma bort mig lite i dag med ansiktspeeling och ansiktsmask, fotbad, lång dusch m.m så kanske jag blir på bra humör tills senare i alla fall...

Summerat;

Dagens I-landsproblem:

Yngsta systern som flyttat igen...

"Roliga veckan" - mindre rolig....

Inte mycket kvar av "jullovet"....

Dagens bästa:

Babymyset igår! Så mysigt ju!

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela