ikkas

Sommarlovskänsla...?

Publicerad 2007-08-21 14:08:28 i Bla Bla Bla...,

Ja, nu har jag varit ledig sedan förra tisdagen som var min sista arbetsdag den här sommaren, och sommarlovkänslan fanns där åtminstone förra veckan. Fast utan speciellt vackert väder mer än i tisdags. Nu har sommarlovskänslan hunnit bytas ut mot en släng av tristess. Vad ska man göra under det här sommarlovet, utan nån direkt sol, någon vän som har samma ledighet som mig, en pojkvän som jobbar och ja, utan pengar med i stort sett....

Har hunnit sova ut, och vända dygnet helt knas (går inte upp innan 10, lägger mig inte innan 2, kommer bli jobbigt att vänja sig av vid det).
Har haft en underbar romantisk kväll med min älskade, i hamnen som jag skrev om senast...
Har hunnit festa loss rejält i helgen och träffa tre riktigt goda vänner under den kvällen.
Har varit hos min yngsta syrra, på den stora bondgården hon bor på numera. Var där tillsammans med morbrodern med familj och min äldsta lillasyrra. Åt på en pizzeria på väg till yngsta syrran, körde vilse flera gånger, väl framme gick vi bondgården och sedan även Borås runt, åt glass, fick ett hemgjort pärlarmband av sötaste killkusinen - helt enkelt så har jag haft en så kallad familjedag. Som även innebar en heldagstur á la upptäcksfärd till en annan stad och ett ställe utanför denna stad som jag inte ens visste fanns.
Har suttit vid datorn alldeles för länge.
Har sett på åtminstone en halv sommarnattsfilm (sista halvan av "Sova med fiender" som jag nog sett 1000 gånger förut).
Har beställt en massa böcker inför höstterminen, samt köpt två begagnade böcker.
Har ytterligare planer på att hälsa på båda syrrorna under den ledighet jag har = fler familjedagar.
Har hunnit börja längta efter skolan....

Vad ska jag göra de återstående 10 lediga dagarna nu då?

Summerat;

Dagens I-landsproblem;

Ledighet som i längden medför tristess, än har jag inte ens vart ledig en vecka, hur ska 10 dagar till gå?...(Jag vet, jag är knepig)...

Dagens bästa;

Att vara ledig, som sagt; Jag vet, jag är knepig. Allt gott har en baksida och allt ont har en framsida!

Kommentarer

Postat av: Delphine

Publicerad 2007-08-23 17:58:38

åh..du är så söt som uppmuntrar mig att skriva.. jag har flyttat, fått arbete och tusen händelser har skett men jag har helt enkelt inte lyckats skriva om dom. men jag lovar att det inte ska dröja en längre tid till.
Varma hälsningar
Delphine

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela