ikkas

Påsken

Publicerad 2007-04-08 11:24:16 i Bla Bla Bla...,

Min ensamma kväll jag hade senast när jag skrev ägnade jag åt att läsa, för att sedan somna alldeles för sent.

Dagen därpå, skärtorsdagen, var en rätt lugn dag, gjorde i ordning lite här hemma och tog dagen som den var. På kvällen var jag och yngsta syrran på "Dumleslaget". Blev en oavgjord match, Pälsklings "surikatbror" (jaa,det är vad vi kallar honom, när vi inte säger hans namn), är målvakt och gjorde ett riktigt kanonjobb denna match.

I fredags var det två innebandymatcher, en vid 13-tiden och en vid 20.45, yngsta syrran och Pälskling var med på den tidiga matchen tillsammans med mig och ett gäng till. Den sena matchen var båda mina systrar med på. Pälsklings bror med tjej, samt Pälsklings mamma och man dök också upp på matchen, blev många kramar att utdela.
Tyvärr gick ingen av matcherna den dagen bra, slutade med förlust, den sena matchen låg det alltför mycket fokus på de korkade domarna...

Igår var vi också på en innebandymatch, vid 12-snåret, jag yngsta syrran och Pälskling som gått av sina fyra nätter åkte in. Sedan gjorde vi oss i ordning och tog det lite lugnt här hemma. Tampades lite med yngsta syrran som inte alls var på humör i går. Hon ville inte göra sig i ordning för att åka bort på middag, och fastän vi innan pratat om detta samt att jag bett henne börja fixa med sina kläder två timmar innan vi skulle åka, så fick vi stressa de sista 5-10 minutrarna. Sånt är jobbigt, speciellt när man vet att det är hennes sätt att få uppmärksamhet, att alla ska försöka tänka på henne etc. Vilket vi redan gör, men hon måste på något sätt få det bekräftat. Så samtidigt som man är gravt irriterad ska man ändå försöka linda det och möta henne halvvägs, det lyckades sådär i går. Hon var "sur" i någon timme eller två, sen var hon helt som vanligt igen. Blev en väldigt trevlig påskmiddag till sist alltså, maten var god, sällskapet trevligt och vi hade en helkväll med ätande, påskäggsletande, spelande (maxi-yatsy) och film på kvällen. Var hemma vid midnatt, jag rasade i säng då.

I dag har jag hunnit gå upp, äta lite utav mitt påskägg - det är dagen så här långt.
En typisk söndag egentligen. Borträknat från godiset.

Summerat;

Dagens I-landsproblem;

Tanpas med syskon. Ska inte ha barn än på länge, känner jag. En sak att arbeta med barn, dem sänder man ju hem med sina föräldrar i slutet av dagen ju.

Dagens bästa;

En lyckad påskmiddag. Samt en hittills lugn morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela