ikkas

Mycket som hänt....

Publicerad 2007-04-04 21:00:00 i Bla Bla Bla...,

Tja, sen senast jag skrev här har en hel del hunnit hända...

På självaste våffeldagen/söndagen då man tappade en timme hux flux, så ringde min yngsta syrra, hon var ledsen och kom för att stanna över natten. Dagen efter kom även mellansyrran, på order, och båda två bor här ännu. De har bott hos mig i snart två veckor, och bor här nog i 4-6 veckor med. En ny familj letas det febrilt efter, de ska inte flytta hem något mer. Tur är det också.
Och de får gärna stanna här länge, har gått bra hittills. Är tröttare än vanligt, är en stor skillnad på att vara två personer och fyra personer i ett hushåll helt klart. Och att dela på 40 kvadrat, fast det har gått bra. Tur man har bäddsoffa och tältsäng som båda är schyssta att sova i så länge man är en person i varje säng.

Dagarna har rullat på här, vi har hunnit ha tacoskväll jag, Pälskling, mellansyrran och hennes kille. Grillat alla fyra med mellansyrrans vän och pojkvän samt våra grannar.Tvättat, plockat och fejat här hemma - syns inte att vi bor fler här än vanligt nästan. Haft allvarliga samtal. Skrattat ihjäl oss åt "Ivan Boring". Sprungit runt på Allum jag, yngsta syrran och Pälskling. Promenerat i Gunnebo med min morbror och hans familj. Hade en hel shoppingdag i dag, från 11-16 tiden var vi på Backaplan alla tre syrrorna. Hann dammsuga lite snabbt innan vi åkte i väg. Igår gick jag halvdag i skolan, sen var vi och packade mer uppe i Kungälv samt mötte vår nya handläggare på soc.
Dagarna springer förbi, och snart är det påskafton. Den firar vi i hop med Pälsklings mamma och man samt Pälsklings  lillebror med fästmö som kommer ned från Gävle i övermorgon. Givetvis hänger syrrorna mina med också, blir ett stort gäng.

I kväll är båda mina syrror hos sina killar, ska sova hos dem med, Pälskling ska arbeta, så jag har en ensam kväll för första gången sedan våffeldagen...
Känns skönt, för jag är väldigt trött, men känns konstigt också, är van vid att det alltid är någon annan hemma här nu ju. Kommer helt klart kännas jättekonstigt när systrarna inte längre bor här. Fast kommer vara bra för alla parter sen ändå tror jag, även ifall man är nervös nu. De slipper åtminstone ungdomshem. Det är ju inte dem det är något fel på, är ju miljön som de och jag är uppväxta i, vår bakgrund - vår mamma som e helt mysko. Men här fungerar ju allt kanon.

I kväll ska jag nog lägga mig i någorlunda tid, känner att det behövs. Är jättetrött. I morgon kommer Pälsklings pappa upp, han är med och coachar sin fästmös son i innebandy och de ska vara med i "Dumleslaget". Ska kanske gå på deras match i morgon.

Nej, nu åter till min egna kväll här!

Summerat;

Dagens I-landsproblem;

Trötta fötter. Trött huvud. Trött hela jag.

Dagens bästa;

Shopping med systrarna. Att ha systrarna boende här.

Om

Min profilbild

Ikka

Hej! Jag skriver om ditt och datt - eller kanske snarare om mitt och katt, för att vara mer specifik. Den här bloggen handlar om min tid på jorden, om allt mellan himmel och hav. Katter, trädgård, husliv och en salig blandning med sånt jag känner för att berätta om. Välkomna till mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela